Wednesday, January 2, 2013

Wednesday Wishlist: Captain Skirt / Souhait du mercredi: Capitaine Skirt

(La version Française se trouve plus bas.)

Let me celebrate my newly bilingual blog by sharing a piece of Quebec pop culture from the 90's, La Petite Vie (The little life). It was a satyre of a "typical" Quebec family, the Parés, based on characters created by the comedic duo Ding & Dong. 

The matriarch of the family, played by a man (Serge Thériault), always wears nightgown type dresses and bonnets. You wouldn't think it worth making as a costume, but there was one episode ("Le rêve de moman" season 4, episode 12), in which she, Jaquelyne "Moman" Paré, dreams that she is Captain of a spaceship, and her name is Captain Skirt.

Pour célébrer le tout récent bilinguisme de mon blog, je vais partager avec vous un peu de culture populaire typiquement Québécoise datant des années '90 et j'ai nommé La Petite Vie. Il s'agissait d'une satyre sur une famille "typiquement" Qébécoise, les Parés, basé sur les personnages créés par le duo humoristique Ding & Dong.

La matriarche de la famille, jouée par un homme (Serge Thériault), porte toujours de grandes robes de nuits et des bonnets. Ce n'est pas le genre de costume que je voudrais normalement reproduire, mais il y a eu cet épisode, ("Le rêve de moman" saison 4, episode 12), dans lequel elle, Jaquelyne "Moman" Paré, rêve qu'elle commande un vaisseau spatiale, son nom est Capitaine Skirt.


Serge Thériault is/est Jaquelyne "Moman" Paré as/en Capitaine Skirt

Guylaine Tremblay is/est Caro Paré as/en Sperme Vader, Claude Meunier is/est Aimé "Ti-Mé" Paré as/en Mr./M. Spot, Serge Thériault is/est Jaquelyne "Moman" Paré as/en Capitaine Skirt 

I can't help it: I like that Star Trek uniform inspired nightgown. I know it would be a hit in local Sci Fi events (plus, I'd be quite comfortable). I guess this could count as a "guilty desire", right?

Je ne peux m'en empêcher: j'aime bien cette robe de nuit inspirée des uniformes de Star Trek. Je suis certaine que ce serait un succès dans les conventions locales de science fiction (et comme je serais confortable en plus). J'imagine qu'on peut catégoriser ça comme un "désir coupable", non?

No comments:

Post a Comment